Jóga

yogas citta vrtti nirodhah  |  PYS 1.2.

A jóga az önfejlesztés tudománya, ami a szemléletmódunk, és lényünk  minden oldalát tökéletesíti. Ezt szolgálják az ászanák, pranayama és relaxációs technikák, kriyák, koncentráció erősítő- és meditációs módszerek egyaránt, sőt a tudás, a filozófia művelése és a karma jóga, vagyis az önzetlen cselekvés gyakorlata is.  A jóga gyakorlatba ültetett életfilozófia, ami a személyes fejlődésen és tapasztaláson alapszik.  Nem vallás és nem is fittness irányzat, hanem egy átfogó tréning, a test és az elme szűntelen edzése. 

A jóga rendszeres gyakorlásával megemelkedik az energiaszintünk, az életerőnk, megnő az élettartamunk és minden síkon egészségessé válunk.  A jóga a helyes életvitel művészete is.  Ha az alapvető irányelveit beemeljük a mindennapjainkba, mérhetően javul a stresszkezelésünk, koncentráltabbak leszünk és higgadtabban, átgondoltabban tudjuk megoldani a felmerülő életfeladatainkat.  Emellett extra, hogy automatikusan fejlődnek karizmatikus vonásaink, megnyilvánul reális önképünk,  stabilizálódik önértékelésünk  és önbizalmunk.  

"A hatha jóga uralom a test felett. Mindenki a külvilágot szeretné meghódítani, holott a világon a legnagyobb siker önmagunk legyőzése, és ez nekünk mindennapi embereknek a test feletti uralommal kezdődik." | Swami Veda Bharati

Bakos Attila & Bakos Judit Eszter

A jóga tudománya egy olyan filozófiai és gyakorlati rendszer, amely a cselekedetek, a beszéd és a gondolatok síkján a test és az elme fegyelmezésén, a fölöttük való uralom megszerzésén keresztül kívánja elérni a magas rendű gondolkodást  egészen a samadhi-ig, mikoris az elme, az értelem szilárd az önvaló, a lélek megértésében, s  a lélek és forrása közötti kapcsolat  tapasztalati jellegűvé válik.  „Azonban az, hogy valaki milyen messze jár az isteni igazságtól, könnyen levezethető abból, ahogy bánik az őt körülvevő emberekkel és világgal."   |  Bakos Attila

"Aki a jógában összekapcsolódott önvalójával, az minden élőlényben látja a lelket és minden lényt a Lélekben lát, ő egyenlőséget lát mindenhol". |  Bhagavad-gítá 6.29

 

JÓGA ÓRÁK


Óráimon a gyakorlás stílusa a vinyasa krama jógából, vinyasa flow jógából és a klasszikus hatha jógából merít.

A Vinyasa Krama jógát Srí T. Krsnanamacharja (1888 – 1989) a XX. század legendás jógamestere, tárta fel a gyakorlók előtt.  A vinyásza a mozdulat és légzés összhangját jelenti, a krama pedig módszertant.  Vagyis a vinyasa krama a jógában a mozdulat és a légzés összehangolásának tudománya. A vinyasa krama stílus jellegzetessége, hogy minden egyes mozdulatot megfelelő vinyászával kiviteleznek, vagyis az ászanákat légzéssel összehangolt összekötő elem fűzi össze.

Vinyasa  Flow jóga a vinyasa krama, a vinijóga és az ashtanga vinyasa jóga fontos elemeit ötvözi, ahol az ászanákat a légzés természetes ütemében folyamatos áramló, kifinomult mozgássá és testtartásokká hangoljuk.  Egyszerre fektet hangsúlyt a pontos testtartásokra, a légzés és a  mozdulatok összehangolására valamint a mozgásban rejlő meditatív energiák kihasználására.  Az ászanákat folyamatos mozgássá kapcsolja össze. A vinyasa flow jóga intenzív alakformáló hatású, javítja a test rugalmasságát, erőt és állóképességet biztosít és erősíti a szív- és keringési rendszert. A dinamikus, egymásba átalakuló jóga elemek és a speciális légzés növeli a testhőt, így megindul a méregtelenítés és elősegíti a testsúly harmonizálást.

Klasszikus hatha jóga lényege az egyensúlyban rejlik.  Ahogy a HA-THA jelöli a Nap és a Hold aktív és passzív jellegét, úgy jelenik meg az aktivitás és a nyugalom, a dinamizmus és a statikusság, az erőfeszítés és ellazulás egyensúlya az egyes ászanákban, sorozatokban és órákon is.  A klasszikus HA-THA jóga nyújtó, erősítő és egyensúly ászanák szekvenciáit tartalmazza, melyek fejlesztik a test és a tudat rugalmasságát, javítják az állóképességet, valamint segítik az ideális testsúly kialakítását és fenntartását. A gyakorolt testtartások (ászanák) és légzőgyakorlatok (pránayáma) megteremtik a test - légzés- és tudat harmóniáját, erőteljes, mégis kifinomult lendületet adnak a mindennapokhoz. A gyakorlásban a célunk egy felszabadult, mentálisan és testileg kiegyensúlyozottabb állapot elérése. 

 

Egy kedves író, jógatanár társam, Kreisz Andrea az Új Egyensúly Magazintól abban a megtiszteltetésben részesített, hogy meglátogatta egy órámat, amiből egy cikk született internetes portálukon.    KLIKK IDE!

Részlet a cikkből > ... "Számomra ez az óra olyan volt, mint egy tánc. Hol evilági, hol világokon túli. Időnként mélyen kitartottuk a napüdvözlet egy-egy elemét, míg Judit számolt. A hangja számomra a „zenéken szólás” érzését hozta. Többször kerestem a tekintetemmel, hogy vajon itt van-e velünk lélekben, és mindannyiszor megnyugodva láttam, hogy nagyon is figyelmet fordít ránk, miközben ő maga is tökéletesen végigcsinálja az összes gyakorlatot. Aki egy pillantással ránézett, egy mosollyal kísért kis energialöketet kapott vissza. Jóga-karmesternek éreztem, és magunkat, a gyakorlókat, egy-egy finoman megszólaltatott hangszernek...."  Olvasok még: KLIKK IDE!

 

 

ÓRA TÍPUSOK NÁLUNK

  • Narada Integral Flow jóga | 90 perc: A Narada Integral Flow Jóga komplex, összetett gyakorlás. Hangtálas ráhangolódással indítunk,  elmondjuk a  Patanjali mantrát és a Maha Mritunjaya mantrát, majd kiegyensúlyozott vinyasa krama gyakorlás következik, amibe kriyákat (5in1: ászana + pranayama + mudra + bandha + mentális gyakorlat)  is beépítünk.  S az órát pranayamaval,  hangtál relaxációval, majd rövid meditációval fejezzük be. 
  • Vinyasa Flow jóga | 90 perc:    A Vinyasa Flow órákon a ráhangolódást követően dinamikusan áramló ászanasorozatok követnek, majd pranayama gyakorlás, és az órát hangtál relaxációval zárjuk.  
      • Hatha jóga | 90 perc:    A Hatha Jóga óra menete:  ráhangolódás - bemelegítés - testtartások - levezetés  - pranayama - hangtál relax.

         

      JÓGA ÓRAREND

      NAPTIMINGÓRATÍPUS ITT
      Kedd10:30 - 11:30Magán óraRubin wellness
      Szerda19:00 - 20:30Vinyasa FlowRubin Wellness
      Csütörtök10:00 - 11:00Magán óraRubin Wellness
      Péntek18:00 - 19:30Narada Integral Flow Rubin Wellness

      Minden óra  hangtálas relaxációval  zárul.

       

      Helyszín:  Rubin Wellness és Konferencia Központ |  Wellness  szekció | Csoportos órák terme.  

      Cím: 1118 Budapest, Dayka Gábor u. 3.  | a HARASZTOS út és Dayka Gábor u. sarka,  az IBUSZ bejáratnál  (vagyis, nem a Hotel főbejáratnál kell bejönni, hanem a Dayka Gábor utcán jóval tovább jössz egészen az épület komplexum sarkáig, ahol egy Ibusz iroda is van. - Ld. kép alább) - > Térkép és utcakép KLIKK IDE!

      Megközelítés Autóval: Budaörsi út kivezető - > Dayka Gábor utca   Ingyenes Parkolás 

      Megközelítés tömegközlekedéssel:
      - Déli Pályaudvartól: 139, 139A busz -> Dayka Gábor Utcáig
      - Fehérvári úttól: 53 busz -> Dayka Gábor Utcáig
      - Móricz Zsigmond körtértől: 40, 40E, 153, 240, 240E -> Dayka Gábor Utcáig
      -

       

      ---


      Saját gyakorláshoz Napüdvözlet gyakorlatsorokKLIKK IDE!

      Relaxációs-, jóga nidra-, csakrameditációs- és mantra meditációs hanganyagok gyakorláshoz: KLIKK IDE!

       

      ÁRAK

      90 perces órák:

      • 1 alkalom: 2 000 Ft (2 000 Ft /1,5 óra)
      • 8 alkalmas bérlet: 14 000 Ft (1 750 Ft /1,5 óra 3 hónapig érvényes)

      60 perces magán órák: 1 alkalom • 9 000 Ft

       

      BEJELENTKEZÉS 

       

      Az órákon való részvétel sem előképzettséget sem pedig hajlékonyságot nem igényel. Kitartó  gyakorlással mindannyian tapasztalati és hosszútávú eredményeket érhetünk el, és nem csak a test síkján, hanem a benső kiegyensúlyozottság, türelem, elégedettség terén is.  A relaxáció során alkalmazott hangtálak kifinomult rezgése támogatja a stresszkezelést és testünk öngyógyító folyamatainak beindulását.